Speaker Mike Omelus

SPEAKERS

Chat

Mike Omelus

Executive Director Content and Strategy

APTN

As executive director of content and strategy, Mike oversees the programming, scheduling and content creation departments for the world’s first national Indigenous broadcaster and leads the global content and scheduling strategies for APTN’s broadcasting and online services.

Mike has spent more than half his career in senior leadership roles, most recently as vice president of national news and newsgathering for Global News. He also served on the senior leadership teams of both Shaw Communications and Corus Entertainment.

Prior to Global, Mike spent five years as executive producer at CTV’s Business News Network (now BNN Bloomberg), and held several key roles during a 21-year career at The Canadian Press news agency, including general news director (broadcast), senior parliamentary correspondent, and Washington correspondent.


Mike Omelus s’est joint à APTN en octobre 2020 en tant que directeur général du contenu et de la stratégie. Dans ce nouveau poste, il supervise les services de la programmation, de la planification et de la création de contenu du réseau, et il dirige le contenu général et les stratégies de planification pour la diffusion et les services en ligne d’APTN.

Mike a passé plus de la moitié de sa carrière à assumer des rôles de haute direction, le plus récent étant celui de vice-président des actualités nationales et de la collecte d’informations pour Global News, et il a également fait partie des équipes de haute direction de Shaw Communications et de Corus Entertainment.

Avant Global, Mike a passé cinq ans comme chef de production au Business News Network de CTV (maintenant BNN Bloomberg), et il a joué plusieurs rôles importants pendant sa carrière de 21 ans à La Presse canadienne, notamment ceux de directeur général des nouvelles (diffusion) et de correspondant principal au Parlement et à Washington.

Speaking on: Speed Meetings with Buyers; Speed Meetings with Buyers

At the Banff Media Festival, we met with Netflix and took a ride up Sulphur Mountain on the gondola. That’s where we made the pitch.
- Naveen Prasad, EVP and GM, Elevation Pictures

Search

Event Menu

Brand Menu