Speaker Philippe Lamarre
You are not currently viewing the most recent Banff World Media Festival. Go to Banff World Media Festival 2025.
EN
Philippe Lamarre founded his creative studio in 2000 and in 2003, he creates URBANIA, a magazine with an audacious tone and design. The magazine evolved into a multimedia platform brand that produces award-winning audiovisual and interactive projects, for a variety of high-profile clients, such as the NFB, Radio-Canada, TV5, Arte France, Québecor and Bell Media.
URBANIA has just released its first fiction series (L’air d’aller on Télé-Québec) and has launched in France as a media brand and production house in 2020. — urbania.media
FR
Philippe Lamarre a fondé son studio de création en 2000 et en 2003, il crée URBANIA, un magazine au ton et au design audacieux. Le magazine a évolué et est devenu au fil des ans une marque média multiplateforme qui produit des projets audiovisuels et interactifs primés, pour une variété de clients prestigieux tels que l'ONF, Radio-Canada, TV5, Arte France, Québecor et Bell Média. URBANIA vient de lancer sa première série de fiction (L'air d'aller sur Télé-Québec) et a ouvert des bureaux en France en tant que média et maison de production en 2020. — urbania.media
Speaking on: Defining Canadian Content: The future of the industry